• وبلاگ : بازي بزرگان
  • يادداشت : دعا
  • نظرات : 2 خصوصي ، 30 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    غلام رضا مهمان بهشتي ضيافت خدا وبلاگ شهيد زوبوني به روز شد

    سلام عزيزم خوبي؟ خيلي جالب بود خانمي هر كاري كردي تا ؛ تا تهش نخوندم نتونستم بگيرم اين دفعه چه تلنگي قراره بخورم خيلي عالي بود و هماهنگ با فصل اين روزا شاد باشي و هميشه هميشه موفق و موثر

    پارسي بلاگ نمي خواد اين وبلاگ رو برگزيده كنه؟

    + دوستدار ا&#1740;ران 
    اي بيگانه با يگانه شمع دلت بر افروخته دست قدرت من است . آن را به بادهاي محالف نفس و هوي خاموش منما و صبيب جميع علتهاي تو ذکر من است فراموشش منما يگانه

    سلامت را نمي خواهند پاسخ گفت...
    به بهانه اي الکي با چند رباعي به رو...زم
    منتظر و ممنون

    ( ما ز ياران چشم ياري داشتيم

    خود غلط بود آنچه مي پنداشتيم)

    با سلام و دعاي خير

    گر چه ياران فارغند از حال ما از من ايشان را هزاران ياد باد

    و اما بعد:

    درست است که همه مان به تاثيرات دعا اعتقاد داريم .ولي اولا"اين اعتقاد سطحي است و در اعماق دل ما داخل نشده است.در ثاني همه نيک مي دانيم که در اين دنيا هيچ چيزي بي حساب و کتاب به دست نمي آيد .من اگر داوطلب کنکور هستم بايد درس بخوانم اگر داوطلب استخدام هستم مي بايست مدرک و شرايط مورد نياز را داشته باشم هر چند که الان با داشتن شرايط و بدون روابط نمي تواني کاري از پيش ببري.

    اگر از خدا طلب بخشش گناهان را داريم بايستي از انجام گناهان خود پشيمان بوده و در صدد جبران آن باشيم.

    اگر از خداوند زندگي شغل همسر فرزند نيک و ... مي خواهيم بايد شرايط آنها را خودمان بوجود بياوريم و از خدا بخواهيم تا ما را در رسيدن به هدفمان ياري دهد.هر چند که عدم استجابت دعا هميشه دليل بر عدم توجه خدا به آن نيست بلکه شايد خير و صلاح ما در آن نباشد چيزي که بنده بارها برايم پيش آمده دعاهايي کرده ام ويک عمر بعد از آن خدا را شکر کرده ام که دعايم مستجاب نشده بود.

    خداوند هميشه از ما خواسته که قدم اول را خودمان برداريم.اگر شما يک قدم به سوي خدا حرکت کنيد او دهها قدم به سوي شما خواهد آمدو همچنين از تو حرکت و از خدا برکت و .....

    و گرنه توبه بر لب سبحه بر کف دل پر از شوق گناه معصيت را خنده مي آيد زاستغفار ما

    بشر امروزي عادت دارد که همه چيز را بصورت آماده از بازار خريد نمايد و به عنوان مثال چون جايي نيست که دوست معامله کند مانده ايم بي دوست.

    در فيلم گرگ و ميش خانمي به يک زن بدبخت مي گويد:يک عمر از عقل و فکر خود استفاده نکرده اي و هر گرفتاري برايت پيش مي آيد از خدا مي خواهي که برايت حل کند.

    عقل و تفکر که تنها مميز بين انسان و حيوان است چيزي است که امروزه پاک فراموش شده به همين خاطر خداوند مي فرمايد ارزش يک لحظه تفکر بيش از ساعتها عبادت است.

    خداوند حافظ نگهبان فريادرس و .... ماست نه کسي که خود بنشينيم و دستور دهيم تا کارهايمان را برايمان انجام دهد!!

    بنابراين اول بايد نيازهايمان را بشناسيم که نيازمند شناخت خويشتن است(خودشناسي)در ثاني براي رفع آنها تلاش نماييم ودر انجام هر کاري از خدا بخواهيم که ما ياري دهد.

    و الا کار ما شبيه آن جوکي است که مي گويند يکي از امامزاده مي خواست که در قرعه کشي بانک برنده شود ندا آمد که لا اقل شما در بانک حساب باز کنيد بعد از من بخواهيد که برنده شدن شما را برآورده کنم.

    نوشته من بيشتر از خود پست شما شد و اين نشانگر ضعف نوشتاري من است که نمي توانم مطالب را جامع و مانع ادا کنم.

    در اين ماه مبارک ما را از دعاهاي خيرتان محروم نفرماييد. در پناه حق – يا علي

    سلام
    ممكنه جواب هاي متعددي داشته باشه. يكي اينه:
    ما معمولا ياد گرفتيم وقتي به خدا احتياج داريم پيشش بريم. مريض داريم. وام مي خوايم. كنكور ...معمول ااز رفتن پيش خدا از سر عشق و محبت خبري نيست. اين خداجويي به قول شهيد مطهي ايمان از سر نيازه. حالا اين وسط بعصي ها نياز ندارند( مريض ندارند) بعضي ها خواستن و نگرفتن،بعضي ها خواستن و گرفتن و چيز ديگه اي نياز نمي بيننبعضي هاي زياد كه اكثريت رو هم دارند احسا نياز به خدا نمي كنند. نمي دانند خدا چه نقشي تو زندگي شون داره.
    براي همين دعا نمي كنيم.
    يه لطفي كنيد نقش خدا رو تو زندگيمون برامون بنويسين. چه نيازي بهش داريم؟ اگه نداشته باشيم چي ميشه؟ با چه انگيزه اي سراغ خدا بريم و دعا كنيم؟ تو دعا چي بخوايم؟
    ممنون

    سلام

    ما به دعا ايمان داريم ، ولي يقين نداريم ،‏چون دينمون رو نمي‏شناسيم و فقط مي‏گيم كه مسلمونيم ، ولي چرا مسلمونيم رو نمي دونيم!

    من هم با يه مطلب كه چرا دين داريم؟ به روزم ، خوشحال ميشم نظرتون رو بدونم.

    يا علي

    + Farshooshtar 
    در مورد دعا باهات موافق نيستم ريتا! واقعا خود تو.. دعا رو ميشناسي يا چند تا جمله ازش شنيدي؟ تو كفش رو لمس كردي.. ديدي! ميشناسي.. اما دعا.. نه!

    با سلام و احترام

    آري ... درست مي گوييد ... چرا دعا نمي كنيم

    ......

    ممنونم كه تذكر داديد ،‏اميدوارم كه تو ماه رمضون بتونيم از اين فرصت بيشتر استفاده كنيم

    دعامون كنيد ، التماس دعا ، يا علي (ع)

    سلام/خوشحالم كه برگشتيد و مينويسيد/واقعا ما گاهي از دعا و نتايج اعجاب برانگيز آن غافليم و نميدونيم خدا هميشه منتظر اينه كه ما صداش كنيم و اون اجابت كنه و مانميدونيم كه خدا چقدر بخشنده و بزرگه/موفق باشيد
    سلام عزيزم
    چرا دعا نمي كنيم ؟
    ادعوني استجب لكم

    سلام

    اتفاقا ما دعا ميكنيم اما فقط زماني دعا ميكنيم كه مجبور بشيم . وقتي مضطر بشيم . وقتي بيمار بشيم . وقتي احتياج پيدا ميكنيم و اين خوب نيست ...

    خدا هم از ما در همين زمينه گله داره كه فقط وقتي احساس خطر ميكنيد و ... دعا ميكنيد و خدا ميخوانيد . كاش در عين سلامتي و تندرستي هم اينكار را ميكرديم . ديديد وقتي كسي بهمون زنگ ميزنه و ميگه فقط ميخواستم احوالت را بگيرم . چقدر خوشحال ميشيم كه فقط بخاطر ما زنگ زده مثلا احتياج خاصي نداشته يا مشكلي بلكه با اخلاص كامل زنگ زده ....

    حالا وضعيت ما هم همينه . كاشكي وقتي سالم و تندرست و بدون مشكليم هم خدا را بخونيم و دعا كنيم تا اخلاصمون را به خدا ثابت كنيم . البته ما هميشه محتاج خدائيم . داستان جالب و نتيجه گيري جالبتري بود . موفق باشيد و حتما دعا ميكنيد ما را از دعاي خيرتون بي بهره نذاريد.

    من هم بروزم

    سلام ريتا جان

    مي دوني ياد اين جماه افتاد :

    هميشه بهترين راه را براي پيمودن مي بينم، اما فقط راهي را مي پيماييم که به آن عادت کرده ايم.
    "پائولو"

    واقعا چرا بهترين راه كه همون دعا هست رو انتخاب نمي كنيم .

    راستي فرا رسيدن ماه مبارك رمضان رو بهت تبريك مي گم اميدوارم خدا توفيق بندگيشو توي اين ماه به من و شما بده

    موفق و برقرار باشيد

    + دوستدار ا&#1740;ران 
    اگر دوستي به ديگري محبت دارد ، آرزويش اظهار آن محبت است و حال آنکه مي داند دوستش از محبت او آگاه است با وجود اين ميل دارد احساسات خويش را بيان کند . خدا از آرزوهاي قلوب خبير و عليم آگاه است ولي عواطفي که انسان را به مناجات با حق دلالت مي کند از مقتضيات طبيعت است که ناشي از محبت انسان است به حضرت يزدان
     <      1   2