• وبلاگ : بازي بزرگان
  • يادداشت : مشارکت در بازي
  • نظرات : 17 خصوصي ، 99 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     

    شما هم خوب بلدي با يه عكس مزه دهن خواننده ها رو بفهمي هاااا.

    ولي چون جو انتخابات تو كشور گرفته من برداشت انتخاباتي كردم.

    اين مشاركت كه ربطي به اون حزب سياسي نداره؟

    سلام دوست عزيز
    بيا ببين که چه طوري تو دام اين انرژي درمان بزرگ که شياد از آب در اومد افتادم [ناراحت]
    [گل]

    انواع بازي در کودکان

    اگر به نوع بازيهاي کودکان نگاه کنيم تنوع و گوناگوني را در آنها مشاهده مي‌کنيم. با تغيير سن کودکان نوع بازيهاي آنها نيز تغيير مي‌يابد. برخي از بازيها ، بازيهايي هستند که در آنها کودک به تمرين روابط و نقشهاي اجتماعي مي‌پردازد مثل مهمان بازي. به اين ترتيب آنچه را که به عنوان الگو پيرامون خود مي‌بيند در بازيهاي خود انجام مي‌دهد. الگوهاي کودک در اين نوع بازيها اغلب والدين و يا نزديکان و يا افرادي هستند که براي کودک مهم هستند. در برخي ديگر از بازيها کودک به تمرين حرفه و مشاغل مختلف مي‌پردازد.

    بازي نقش دکتر و مريض ، پليس ، راننده و... از جمله اين بازيها هستند. برخي ديگر از بازيها خيالي هستند که تحت تاثير قدرت تخيل کودک شکل مي‌گيرند. اين نوع بازيها ممکن است تحت تاثير تماشاي برخي فيلمها و کارتونها ، رنگ و بوي خاصي پيدا کند. بازيهاي ديگر از نوع بازيهاي فکري هستند و در آنها کودک به رشد فکري و ذهني خود مي‌پردازد. اين نوع بازيها با رشد شناختي و فکري کودک مرتبط هستند. بازيهاي ديگر جنبه تمرينات جسماني و ورزشي دارند. کودک به دليل انرژي سرشار خود با جست و خيز ساده يا بازيهاي جسماني پيچيده‌تر سرگرم مي‌شود.

    چه نوع بازيهاي مناسب کودک است؟

    والدين به عنوان تسهيل کننده مسير بازي کودک هستند. کودکان خود با توجه به شرايط سني خود نوع بازي خود را انتخاب مي‌کنند. لازم است والدين دقت کنند موقعيت بازي يک موقعيت سالم ، امن و مناسب باشد تا مشکلي کودک را تهديد نکند. مثلا با توجه به علاقه کودکان ، بازيهاي اجتماعي در حدود 5 سالگي لازم است والدين با ايجاد چنين بازيهايي در انتخاب همبازي کودک خود دقت نمايند و به صورت غير مستقيم بر بازي آنها نظارت داشته باشند. همچنين در انتخاب اسباب بازي نهايت دقت و تناسب را مدنظر داشته و اسباب بازيهاي مناسب که براي رشد فکري و شناختي کودک مفيد هستند را انتخاب نمايند.

    سخن آخر

    با توجه به اهميت و نقش سازنده‌اي که بازي در رشد کودکان دارد و به اين اهميت و ضرورت از طرف متخصصان ، صاحبنظران و بزرگان تاکيد فراوان شده است توجه به آن لازم و ضروري مي‌نمايد. بطوري که والدين در مسير تربيت کودک خود در بيشتر موارد مي‌توانند از بعد بازي وارد شده و تربيت مناسبي را روي کودک خود اعمال نمايند.

    مباحث مرتبط با عنوان

    ياعلي

    سلام<\/h1>بازي يکي از نيازهاي اساسي کودکان به شمار مي‌رود. مهم‌ترين و اساسي‌ترين فعاليت کودک به شمار مي‌رود که در عين سرگرم کردن کودک کارکردهاي مهم ديگري را داراست که هر يک از اين کارکردها به جنبه‌اي از زندگي کودک مربوط مي‌شوند که او را براي ورود به زندگي بزرگسالي آماده مي‌سازند. از اين لحاظ شرايط بازي ، آزادي کودک در بازي ، اسباب بازيهاي مورد استفاده کودک و مدت زماني که به بازي با کودک اختصاص داده مي‌شود اهميت شايان توجهي دارد.

    خيلي از آموزشهاي تربيتي را مي‌توان در خلال بازيها به کودک نشان داد و به راحتي کودک را در مسير درست تربيت نمود. همانطور که از خلال بازيهاي کودک نيز مي‌توان به شرايط عاطفي کودک ، احساسات و افکار کودک مي‌توان پي برد. بنابراين بسيار لازم است که مربيان به اهميت بازي در زندگي کودک توجه داشته و شرايط مناسب را براي بازيهاي مناسب فراهم سازند.

    اهميت بازي

    با آنکه ميل به بازي در سنين بالا کم‌کم کاهش پيدا مي‌کند و کارهاي مهمي جاي آن را مي‌گيرد ولي به اعتقاد روان‌شناسان تا سالهاي پاياني عمر نيز تمايل به بازي در انسان وجود دارد هر چند شکل و ظاهر و هدف بازي عوض شده باشد. شايد کودک دليل بازي کردن خود را نداند و يا آنکه نتواند براي آن علتي بيان کند ولي با اين همه نتواند از بازي کردن دست بکشد. امروزه ثابت شده است که کودکاني که به اندازه کافي و به درستي بازي نمي‌کنند از رشد ذهني مناسب ، رشد اجتماعي درست بي‌بهره هستند. ويليام استون مي‌نويسد: بازي غريزه‌اي براي رشد و نمو استعدادها و يا تمرين مقدماتي براي اعمال آتي است.

    خداوند نخستين دوره رشد انسان را با بازي همراه کرده است. در اسلام توصيه اکيد به اين موضوع شده است که کودکان را تا هفت سالگي آزاد بگذاريد تا بازي کنند. امام صادق عليه‌السلام فرموده‌اند: بگذار فرزندت تا هفت سال به بازي بپردازد، در هفت سال دوم به اوادب بياموز و در هفت سال سوم مراقب او باش. در روايتي آمده است که حضرت محمد صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم با جمعي از ياران از محلي عبور مي‌کردند کودکان را در حال خاک بازي ديدند برخي از ياران خواستند آنها را از بازي کردن باز دارند. پيامبر فرمودند: بگذاريد بازي کنند که خاک محل پرورش کودکان است.

    اسلام علاوه بر آنکه از واپس زدن اين تمايل در کودکان جلوگيري مي‌کند توصيه مي‌نمايد که پدران و مادران امکانات لازم براي بازي کودک را فراهم کنند و در هر موقعيت و مقام اجتماعي نيز که هستند وقتي را براي بازي با فرزندان خويش اختصاص دهند و خيال نکنند که درصورت بازي کردن با فرزندانشان اقتدار يا متانت آنان خدشه‌دار مي‌شود. از ديدگاه ويجيناساکس روان‌شناس بازي و بازي درمانگر معروف ، بازي يکي از فعاليتها و اهداف مهم کودک در زندگي است. او نمي‌تواند از راه ديگري غير از بازي به کشف محيط پيرامون خود بپردازد. استعدادهاي خود و تواناييهايش را شناسايي کند و آنها را بکار بگيريد. کودک در حين بازي به تمرين زندگي بزرگسالي مي‌پردازد.

    شرکت در بازيهاي کودکان

    پياژه روان‌شناس بزرگ کودک معتقد است که در فعاليتهاي خود جوش کودک بايد او را آزاد گذاشت دخالت نامناسب و بي‌موقع در فعاليتهاي او استقلال و خودمختاري و فعاليت را از او سلب مي‌کند. با اينهمه تاثير بزرگترها در بازي کودک را بي‌اهميت نمي‌شمارد و به حضور مناسب بزرگترها در بازيهاي کودکان اشاره مي‌کند. شرکت مناسب والدين در بازيهاي کودکان موجب مستحکم‌تر شدن رابطه والد و فرزندي مي‌شود و در عين حال يک موقعيت مناسبي پيش مي‌آيد که والدين به تربيت کودک بپردازند و نکات تربيتي را در خلال بازي به او آموزش دهند.

    والدين تعيين کننده نوع و شيوه بازي کودک نيستند. بهتر است شرايط سالم براي بازي فراهم سازند و خود به عنوان همبازي شرکت داشته باشند و اجازه بدهند کودک با قدرت خلاقيت خودبازي را اراده کند. در اين بازيها والدين نبايد خواست و اراده خود را به کودک تحميل کنند. همپاي او و هم‌رديف او قرار بگيرند و بازي شادي را فراهم کنند. پيامبر اکرم مي‌فرمايند: هر کس که کودکي نزد اوست بايد براي کودک شود.

    سلام

    من اسمشو ميذارم خاك بازي...

    چرا؟؟؟

    چون اصلا از اين سوسول بازي ها خوشم نمياد...

    آخه دوره ي قديم که به ما رنگ نمي دادند تا اينجوري کنيم که...

    مجبور بوديم با گل و خاک و شن و ماسه اين کارها را بکنيم...

    يادمه کسي جرات نميکرد تو محله ي ما خونه بسازه...

    چون همه ي شن ها و خاک هاش تبديل ميشد به تونل...

    يادش بخير...

    ولي امروزه ميگن ميکروب داره و هزار تا چيز ديگه...

    ولي خداييش خيلي حال ميداد...

    در پناه حق...

    يا علي

    با سلام و آرزوي توفيق روز افزون

    يكي از رفقا به نقل از استادشان مي گفت :بچه را بايد اجازه داد تا باز ي كند كه اگر اين كار را نكني در بزگسالي اش بازي مي كند و خيلي بد بازي مي كند.

    كودكان از آنجايي كه كارهايشان خالي از رنگ و رياست كاري را مي كنند كه دلشان مي خواهد و برايشان مهم نيست كه ديگران در مورد كار آنها چه فكر مي كنند . ولي بزرگترها اكثر كارهايشان براي و بخاطر ديگران است و اگر كسي اعتماد به نفس نداشته باشد و خود را باور نداشته باشد هميشه سر در گم است و مجبور است كه با هر سازي برقصد .چون مردم هميشه حرفي براي گفتن دارند و زبان مردم را نمي شود بست .

    شيخ بهايي گويد:آدمي اگر پيامبر هم باشد ،از زبان مردم آسوده نيست .

    اگر بسيار كار كند مي گويند:احمق است و اگر كم كار كند مي گويند:تنبل است.

    اگر بخشش كند و مال خود را به ديگران ببخشد، مي گويند: افراط مي كند.

    اگر جمع گر باشد و خيرش به كسي نرسد مي گويند :بخيل است و كسي از خيرش بهره اي نمي برد.

    اگر ساكت و خاموش باشد مي گويند :لال است و اگر زبان آوري كند مي گويند : وراج و پرگو است.

    اگر روزه بدارد و شبها نماز بخواند ،مي گويند:رياكار است و اگر نكند،مي گويند:كافر و بي دين است .

    لذا هرگز نبايد به مدح و ثنا و سعايت مردم اعتنا كرد و جز خداوند نبايد از كسي ترسيد.

    كاش خودمان را بشناسيم وخود را باور كنيم و فارغ از اينكه مردم چه مي گويند براي خودمان زندگي كنيم تازه آنوقت متوجه مي شويم كه زندگي چقدر راحت و زيباست.

    ولي آيا آن روز خواهد رسيد؟

    چه تمناي محال!

    خنده ام مي گيرد!

    در پناه حق ايام به كام

    سلام

    اسمش رو ميشه گذاشت بازي رنگها.

    شايد بشه گفت توي اين دنياي هزار رنگ درون خيلي از ماها هم هزار رنگ شده ورنگ اصلي باطنمون رو گم كرديم ولي شايد بشه يه كم اين رنگها رو شست تا كمي رنگ واقعيمون پيدا بشه .كه بهترين راه براي رسيدن به رنگ واقعيمون همون تزكيه نفسه.

    اصلا شايد ريتا جون منظور شما اين نباشه ولي خب ما نظر خودمون رو داديم.حالا زياد سخت نگير باشه؟

    موفق باشي.

    لذت بخش اما كمي سر در گم...

    سلام عليكم

    امام صادق (ع) : ان بلغکم عن صاحب هذا الامر غيبه فلا تنکروها

    اگر غيبت حضرت صاحب الامر عليه السلام به شما رسيد منکر آن نشويد

    روزگار رهايي ص137

    التماس دعا

    اين بچه اصلا بازي نمي كنه،فقط نمدونه چطوري بازي كنه چون دلش مي خواد لذت ببر از همنشيني با رنگ ها اما نمي تونه.

    بازي رنگ و ذهن ؛بازي دست و دل؛بازي خود بودن و رها بودنه اين بازي زيبا

    من تجربه‏ش كرده‏م جند سال پيش كه نقاشي مي‏خوندم...ولي حيف الان ديگه...

    سلام
    با يک غزل-قصيده !!! به رو ... زم
    منتظر ممنون

    سلام

    الان يه جايي هستم كه نمي تونم زياد بنويسم...

    اما ...

    (خودمونيم تنها كسي كه تونسته اينقدر من رو به حرف بكشه شمايي ها!)

    بازي رنگ

    خيلي جالب و جذاب

    بعضي ها نقاشيشون رو رنگ مي كنند..

    بعضي ها رو ديوار ها را رنگ مي كنند

    يه عده اي رنگ عوض مي كنند!

    برخي اوقات هم هم رنگ مي شوند ...

    بعضي ها كه حرفه اي تر هستند آدمهاي ديگه را رنگ مي كنند

    آدم هايي هستند كه دنبال رنگ خدا مي گردند ...

    و يه رنگ زيبا هم هست .. كه همون يك رنگيه ....

    ...

    بگذريم!

    ما باز هم تو بازي شما شركت كرديم! اما نمي دونم چرا شما تو بازي ما قاطي نمي شي!؟!؟

    جلسه بعدي بچه هاي اينترنت روز 7/10 تو همون آدرس قبلي(تهرانپارس) برگزار ميشه

    و در روز 28/10 /85 هم كه چند روز مونده به محرم است يه اردوي نيم روزه قم-جمكران رو با بچه ها برنامه ريزي كرديم كه خبرهاي تكميليش رو تا آخر هفته تو رسانيك مي ذاريم ...

    يا حق

    سلام آبجي ريتاي گل

    اين بازي بازي حس كردن رنگهاست . اين كوچولو وقتي با رنگها بازي ميكنه اونها را روي دست و پاي خودش ميكشه. آزادانه رنگها را حس ميكنه . در عين حال آزاد بودن را حس ميكنه . آزاد و رها بودن در بازي به طفل قدرت ابتكار و خلاقيت ميده . طفل اگر در كودكي بازي هاي مختلفش را انجام بده

    استعدادهايش بهتر شكوفا ميشه و خاصيت ديگرش اينه كه در بزرگي بدنبال بازي نيست بلكه دوره بازي را پشت سر گذاشته است و ديگه فقط به فكر واقعيت است . د.د.ر.گ

    سلام عزيزم

    فكر كنم اسمش رنگ بازيه البته به زبون بچه ها ولي حيف كه اسمش واسه بزرگترا ، كثافت كاريه . بازي كه همه بچه ها عاشقشن و بزرگترا دوسش ندارن مخصوصاً مامانا ولي كاش مي دونستن كه بچه ها چه حالي مي كنن

     <      1   2   3   4   5    >>    >